Handelsbetingelser

Generelle oplysninger


Butik og webshop adresse:

Luupe.dk
Adresse: Rendebanen 15, 6000 Kolding, DK
Telefonnummer: +45 2051 5010
E-mail: info@luupe.dk

Luupe.dk er ejet af:

Luupe, Lehn & Hyldgaard ApS
Adresse: Stranden 4, 6000 Kolding, DK

CVR-nr.: 39602784


Betaling

Der kan betales med Visa/dankort, Visa, Mastercard og Viabill.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes (Vi tager ikke kortgebyrer).


Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.  
Læs mere her: www.viabill.com/kredit   


Fragt

Danmark

Vi leverer med GLS - Pris kr. 49,-
Vi leverer i gennemsnit på 2-3 hverdage.
Levering med GLS er gratis ved bestilling over kr. 499,-

Norge og EU lande

Vi leverer med GLS - Pris kr. 99,-
Vi leverer i gennemsnit på 3-6 hverdage.
Levering med GLS er gratis ved bestilling over kr. 599,-


Gavekort

Gavekort købt på Luupe.dk er gyldige 2 år fra købsdato.


Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
 
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@luupe.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, vi refundere ikke fragtomkostninger når du gør brug af fortrydelsesretten.

 

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade eller varen bortkommer under transporten.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste mellem DKK 49,- / 99,-

Du er også velkommen til at benytte den returlabel vi lægger i pakken. Gør du brug af denne modregner vi DKK 49,- når vi refundere beløbet fra dit køb.

 

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, 
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. 
 
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi.

  
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
 
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering vi tilbyder).
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen.

Bemærk. Efter Luupe har refunderet pengene, forbeholder mange pengeinstitutter sig 6-7 arbejdsdage inden pengene igen er tilbage på kundens konto. Spørgsmål til dette skal rettes til eget pengeinstitut, Luupe kan desværre ikke fremskynde denne proces.

 

Varen sendes til:
Luupe, Rendebanen 15, 6000 Kolding


Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse indenfor butikkens normale åbningstid.


Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Varen sendes til:
Luupe, Rendebanen 15, 6000 Kolding
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.


Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
 
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  
 
Personoplysningerne registreres hos Luupe, Lehn & Hyldgaard ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på luupe.dk er Charlotte Lehn.  


Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@luupe.dk 


Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Charlotte Lehn. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

HENT FORTRYDELSESFORMULAR HER

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 12.10.2018